Meditatsiooni õpetaja õppekava
Moodul: Üldteadmised, hoiakud ja mõtlemine. Seos meditatsiooniga
Üldteadmised
- meditatsiooni baasprintsiibid
- meditatsiooni alased uuringud
- müüdid ja väärarusaamad meditatsioonist
- meditatsioon = mõistusepeegli puhastamine
- kontsentratsioon, kontemplatsioon, meditatsioon ja ….
- vaatleja – tunnistaja ja mindfulness seisund
- takistused mindfulness seisundi saavutamisel
- pingete tekkimise psühholoogia
- tiivad on toredad kui jalad on maas
Hoiakud ja mõtlemine
- mõistuse 5 etappi, nende areng
- mõistuse poolt juhitud elu: ellusuhtumine, eluraam ja elustiil
- kas mõttetegevust saab juhtida? kui, siis mil moel?
- toimivad tehnikad mõttetegevuse jaoks. Kas mõttepauside loomine või juhtumine?
Moodul: Emotsioonid, suhted, enesetunnetus. Seosed meditatsiooniga
- emotsioonid ja enesetunnetus – seosed meditatsiooniga
- emotsioonide olemus ja väljendamine
- kas emotsioone saab valitseda? mida nendega teha?
- vaimne ja emotsionaalne tasakaal
- eneseteadlikkus
- suhtumine issendasse: enese väärtustamine, enesehinnang, eneseusaldus ja enesearmastus
Suhted
- emotsioonide toit – suhted ja suhestumine teistega
- emotsionaalne kaugjuhtimispult – mis see on?
- vajadus olla vajatud
- suurimad pingekolded: süü ja viha
Moodul: Identifitseerimine vs Meditatsioon. Keha kui indikaator. Ego
Ego
- ego olemus ja areng
- 7 ust ego sisenemiseks
- kannatuse loomise mehhanism
- pole midagi kaotada peale kannatuse, miks aga kannatusest ei loobuta?
- ego tugevdamise – nõrgendamise teed ja võimalused
- egotuse seisund
- identifitseerimise olemus, areng ja jõud
- identifitseerimine mõtete, emotsioonide ja kehaga
- keha kui indikaator ja keha olevikulisus
- keha – panipaik, mineviku säilitaja. Lihasmälu
- mis on keha-, mõtte- ja hingeenergia?
- kolme energia koostöö
Moodul: Hirm – suurim mõjufaktor. Intensiivkogemus
Hirm
- hirm, ärevus, stress
- hirmu salvestumine
- “võitle või põgene” – instinktivsest kaitsest destruktiivse seisundini
- süütunde roll hirmu arengus
- hirm ja manipulatsioon
- hirmu, viha ja armastuse omavahelised seosed
Isikliku intensiivkogemuse moodul
Moodul: Meditatsiooni seisundi kvaliteedid
- üksindus, usaldus, armastus, vabadus, vaikus
- selgus ja tõde
- olemus, väärtused, seosed
- väärarusaamad ja -tõlgendused
Lisanüansid:
- üksinduse väärtõlgendused
- kuidas tekib üksildus
- usaldus, uskumine, usk
- kas usaldus sõltub välisest?
- armastuse 4 kihti
- loomingu juhtumine
- negatiivne vabadus, positiivne vabadus ja lihtsalt vabadus
- mida tähendab Lao Tzu “toimi toimimata”?
- vaikuse äratundmine, figuuri ja tausta vahetus
Moodul: Teadvuse eri seisundid. Elu ja eksistents. Energia
- elu ja eksistents
- elu kui võimalus – kasuta või raiska!
- juhuslikkus, kokkulangevus, eksistentsiaalsus, karma
- teadvuse eri seisundid
- dimensioonitu teadvus
- eludraamade lahustumise “valem”
- spirituaalse maailma tähtsaim sõna – tunnistaja
- virgumine, valgustumine, ärksus
- virgumise 3 olulist tegurit
- satori, samadhi
- tšakrasüsteem ja 7 tšakra rollid
- 6-nda tšakra eriline roll inimese elus
- energiate transformeerumine
- sama energia – kas loob või hävitab
Moodul: Ajalisus-ajatus, tõelisus, ehtsus. Intensiivkogemus
- siin ja praegu, kohalolu
- ajatelg: minevik – olevik – tulevik
- autentsus
- aktsepteerimine või jaatamine – mis on neil vahet?
- jah-suunaline elu ja ei-suunaline elamine
- reaktsioonid ja vastused
- sisemine teadmine, intuitsioon
Isikliku intensiivkogemuse moodul
Moodul: Meditatsiooni juhendamise õpe / OMIDAF® kursus (trademark Osho Internationl Foundation)
- Osho erinevad aktiivsed meditatsioonid
- teaduslik areng ja lähenemine
- erinevate meditatsioonide olulised “võtmekohad”
- juhendamise spetsiifika
Moodul: Nõustamine, abistamine. Videotreening
- nõustamise eripära meditatsiooni maailmas
- gruperinevused ja võimalikud spetsiifikad
- spirituaalse kasvu eripärad
- nõustaja enda teadlikkus ja kese
- probleemi lahendamise võti ja nõu andmine
- andmine – jagamine – vastu võtmine
- Ainukordse kuulamistehnika praktiseerimine
Videotreening (osa päevast): oskus vastata küsimustele, esineda grupi ees jne.
Moodul: Juhendamise oskuste ja teadmiste praktiseerimine
Moodul jaguneb kahele kuule (kummaski kuus 1 õppepäev) ja sisaldab endast juhendamise oskuste ja teadmiste arendamise praktikat väikestes gruppides.
Samuti nimetatud kahl kuul 3-stes või 4-stes gruppides kohtumist (3 tundi), etteantud teema lahti rääkimist omavahel + mediteerimist (instruktsiooni andmise harjutamine)
Moodul: Meditatsiooni, eritehnikate ja lühitehnikate laager
- Lisaks erinevatele meditatsioonidele, toimub ka eritehnikate ja igapäevaeluks vajalike lühitehnikate praktiseerimine.
- Moodulis võivad olla kas mitmeted iidseted tehnikad ja/või lühitehnikad või mitmepäevased süvatehnikad, mille käigus liigutakse intensiivselt iseenese sügava tunnetuseni.
- See on moodul, mida võivad tulla juhendama ka välisjuhendajad (süvatehnikate puhul).
Moodul: lõpulaager
Alates 5 õppegrupist on see ühendatud Meditatsiooni ja eritehnikate laagriga
- erinevad lühiloengud või arutelud
- erinevate tehnikate ja meditatsioonide praktiseerimine
- lõputööde esitlemine
- meditatsiooni õpetaja kursuse lõpetamine ja tunnistuste kätte andmine
Moodul: 21 päevane meditatsioon või kaks 7 päevast meditatsiooni
Meditatsiooni õpetaja üheks võimaluseks meditatsiooni kursuste edasisel korraldamisel, on organiseerida erilisi, 21 päevaseid meditatsioonigruppe. 21 päeva baseerub iidsel tarkusel, et just nii kaua kulub vanade harjumuste pööramiseks ehk alles peale 21. päeva on mõistus nõus tegema esimest pööret.
Selleks aga, et neid meditatsioonigruppe juhendada, on oluline eelnevalt ise selline intensiivkogemus isiklikult saada.
21 päevast tsüklit on võimalik läbi teha õppekavast eraldiseisvalt moodustatud ning spetsiaalselt juhendatud grupis (eraldi tasu eest). Toimub onlines.
Seda moodulit võib asendada ka kahe erineva meditatsiooni läbi tegemisega, mõlema kestuseks 7 järjestikust päeva. Sel juhul tehakse need meditatsioonid läbi omavahel organiseeritud grupis (toimuvad onlines)
Kumba varianti tehaks – see on igaühe enda valik.
Õppeaasta ringselt toimub igal õppepäeval mil kohtutakse, lisaks loengutele ka 2 – 3 valgustunud meistrite meditatsiooni.
Lõputöö kirjutamine – referaat
Õppija koostab lõputööks ettenähtud referaadi (3 – 5 trükilehte A4 formaadis) aasta jooksul läbi võetud teemal. Toimub referaadi esitlus. Õppija käsitleb referaadis (ettekandes) teemat õpitu põhjal ehk valgustunud meistritest ja meditatsiooni valdkonnast lähtuvalt.